Marketingový most potřetí

Kam se poděl projektant?

V Marketingovém mostě jsme si řekli, že sebelepší reklama nepomůže, pokud se k vám zákazník nemá jak dostat.

V Marketingovém mostě podruhé jsme si řekli, že neexistuje univerzální pravidlo, kudy by se k vám zákazník měl dostat.

A protože jsem si slíbil trilogii, pokusím se vypotit ještě jednu myšlenku.

Když chcete, aby reklama fungovala, potřebujete nejprve dobře pochopit cestu, po které k vám zákazník půjde (marketingový most). Pak je potřeba cestu vybudovat (postavit most). A teprve potom k vám po té cestě můžeme poslat lidi (reklama).

A pokud chcete, aby reklama fungovala optimálně, musí být citlivě přizpůsobená vlastnostem marketingového mostu.

  • Kdo ví, odkud kam ten most vede? Projektant.
  • Kdo ví, jestli budou přes most jezdit lidi na kole, autem nebo chodit pěšky? Projektant.
  • Kdo ví, jaká je nosnost mostu? Projektant.
  • Kdo ví, jaká je životnost mostu? Projektant.
  • Kdo ví, co se bude dít, až most dosáhne své životnosti? Projektant.

Projektant marketingového mostu je zcela klíčová osoba. Pouze on/a má informace, které vedou k úspěšným kampaním.

Kam se poděl projektant?

Představte si situaci. Máte postavený most. Jeho stavbu řídil a dozoroval projektant. Ale s projektantem jste se rozešli. Most se hroutí. Nemáte pořádný most, nemáte k němu ani žádnou dokumentaci. Jdete hledat nového projektanta.

Jenomže co zmůže nový projektant se starým mostem? Nic o něm neví. Dokumentaci k dispozici nemá. Jediná jeho možnost je most strhnout a postavit nový. Nový most, jehož projektantem bude teď on.

To je ta nejdražší možná varianta.

A co když se časem rozejdete také s ním?

Jste zase tam, kde jste byli.

Anebo máte kompetentního stavbyvedoucího. Dále máte kompetentního statika, který rozumí materiálům vhodným pro stavbu mostů. Máte také kompetentního architekta, který se umí postarat o to, jak bude most vypadat. Dokonce máte i stavební firmu. Zkrátka máte celý kompetentní tým a věříte, že nový most postaví. Za půl roku přijdete a hle: most nikde.

Ale jak to? Vždyť máte veškeré know-how pohromadě. Proč vaši lidi most nepostavili?

Protože stavbyvedoucí neví, jaký most má stavět. Statik netuší, kde bude most stát a pro jaký účel má být dimenzovaný. Architekt nedostal informaci, pro koho se most staví. Stavební firma nedostala vůbec žádné zadání. A nikdo z nich neví, s jakým se pracuje rozpočtem. Máte kolem sebe spoustu kompetentních odborníků, ale žádného odpovědného projektanta.

Co s tím?

Buďte projektantem svého marketingu

Řešení existuje pouze jedno. A je zaručené.

Přijměte odpovědnost za svůj marketing! Nepřehazujte ji na agentury.

Ne, nedělám si srandu.

Agentura je váš stavbyvedoucí. Přináší know-how, doporučuje postupy, koordinuje, zaštítí celý proces a vykazuje výsledky.

Vy rozhodujete. Vy určujete směr. A pak nesete odpovědnost. Nakonec i tu finanční. Díky tomu jste přeci tam, kde jste.

Po 18 letech v oboru většinou na první pohled poznám, jestli má kampaň šanci na úspěch. Má, když marketing jasně ví, co chce.

Fairways logo symbol
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.